Dagens Intervju

Den gick nog bra, tror jag. Hade jordens ångest igår, och samma imorse. Känslan av att det här kommer och biter mig i röven senare.. Ja, ni vet. Det gick bra i alla fall. Intervjun alltså. Ångesten är beständig kan man tro.

Han frågade lite för många frågor om mitt privatliv, dock. Hur många kriser jag varit med om i mitt liv, hur stor kontakt jag har med min familj. Börjar nästan tro att han som intervjuade mig känner till nån i min familj och försökte lirka fram information om dem. Jag svarade väldigt kort, men ärligt.

Ärlighet förresten. Vad är det för fel på folk som inte kan berätta sanningen? Som svarar nej när dom menar ja, på en rak fråga? Ibland krävs en liten vit lögn, men i de allra flesta fall så står sanningen starkare än allt.

"The truth is like a lion. Set it free and it will defend itself"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0